Participarea romancelor la viata politica
Maine, 19 noiembrie 2009, voi participa la conferinta “Women in Europe: Reaching Parity“, organizata la Parlamentul European, in Brussels, de catre Fundatia Robert-Schuman si altii.
Atasez aici prezentarea mea, paul_vass_19-nov-200921, in speranta ca ideile si propunerile voastre vor fi mult mai bune.
Tags: autoritati locale, femei, Gratiela Birla, guvern, Lia Roberts, ministre, participarea femeilor, Partidul Democrat Liberal, PC, PDL, PNL, politica, presedinte, PSD, reprezentatiitatea politica a femeilor, Roberta Anastase, Romania, Sulfina Barbu, Women in Europe: Reaching Parity











November 19th, 2009 at 12:01 am
Mult succes, Andreea!
Keep up the good work!
November 19th, 2009 at 11:02 am
Felicitari ptr participare dar acum va solicit si eu o participare cu un raspuns in domeniul dvs si anume:
Cum vedeti utilizarea diverselor taxe si impozite:
a) Sa fie introduse in bugetul consolidat si apoi la dispozitia guvernului?
b) Sa fie redirectionate spre sectorul de la care sau pentru care se colecteaza?
Si voi da si un exemplu concret: impozitul ptr sanatate (CASS) in primul an a fost dirijat spre sanatate ulterior fiind dirijat spre bugetul consolidat urmand o finantare cronica a sistemului sanitar roman.
Astept cu interes opinia dvs in calitate de consilier economic.
Va multumesc anticipat
November 19th, 2009 at 11:05 am
Dna andrea
Observ acum in dreapta sonajul dvs la care insa nu pot raspunde lipsind o posibilitate pentru care optez: Prim Ministru politic si ministrii politici sau tehnocrati la latitudinea PM care formeaza guvernul si raspunde de acesta.
November 19th, 2009 at 1:33 pm
As avea mai multe comentarii :
pg9 Introducere foarte lunga la primul bulet. Aproape ca ia din punch-line lungimea textului la acel punct
1) background-ul cu liniute e foarte obositor cand vine vorba de citit. Incearca sa elimini liniutele.
2) Numeroteaza slidurile. Ajuta mult cand vine vorba de intrebari/discutii la sfarsitul prezentarii.
3) Pg. 1 … avand in vedere ca prezentarea e in engleza schimba Dr. Andreea Paul -> Andreea Paul, PhD.
4) Pg. 3… merita mentionat ca nici un partid politic nu a fost condus de o femeie si nici un partid politic nu a propus o femeie pentru cursa prezidentiala de anul acesta.
5) Pg 4-6 lipsesc imagini si contin multe date procentuale. Inlocuieste comparatiile procentuale cu ploturi pie sau bar. De pilda toata pagina 6 se poate reduce la un singur plot mult mai friendly vizual, mai concis si continand aceeasi informatie.
6)pg 7 Conclusions-> separarea dintre concluziile prezentarii si concluziile fact sheet-urilor. Mie mi s-a parut ca prezentarea se opreste acolo si am fost surprins sa vad ca aceasta continuua.
7)pg8 e un pic mai problematica. Apare de doua ori PDL-ul fara insa a sublinia legatura ta cu acest partid. Sunt singurele sperante doar in PDL ne-existand alte sperante in alte partide, subliniaza asta. Te restrangi la a da exemple doar din PDL subliniaza asta.
- as schimba ordinea celor doua bulleturi referitoare la sistemul electoral si mentalitati. Cred ca e mai importanta implicarea femeilor decat fortarea la implicare a acestora
Sper sa le gasesti folositoare!
November 19th, 2009 at 9:57 pm
Ptr cine a sezizat erorile:
Erate: 1. era vorba de o subfinantare cronica a sistemului sanitar roman;
2. dna Andreea;
3. sondajul
November 20th, 2009 at 10:14 am
cota in leg. electorala : parca numai belgii au asa ceva in lege, si nu stau prea bine cu reprezentarea. altii au incercat si au renunta - neconstitutional
da la un student sa-ti corecteze engleza, te faci de cacao
pe cand o cota pe listele PDL?
November 20th, 2009 at 11:52 am
Whotsit,
Gresit din toate punctele de vedere.
1. Cote minimale distributive au tarile nordice. Norvegia are chiar si o cota de 40% in consiliile de administratie ale companiilor private. Femeile sunt cel mai bine reprezentate. Franta merge pe sisteme diferite pentru Parlamentul European si pentru Parlamentul national. In primul caz obliga partidele la succesiunea de gen pe listele candidatilor. Adica un barbat, o femeie….In al doilea caz, Franta obliga partidele la plata unor penalitati financiare in cazul in care nu promoveaza suficiente femei. Spania are un guvern jumi-juma femei-barbati. Belgia obliga prin lege la egalitate perfecta de gen in media (scrisa si audio) in campaniile electorale, urmand ca alegatorii sa-si distribuie liber voturile. Cert este ca toate aceste tari au reusit sa creasca participarea femeilor la decizia politica numai prin lege, in ultimii circa zece ani.
2. In programul de guvernare a PDL am reusit sa introduc pentru prima data in 2008 o cota minimala de 30%, cu o munca infernala de lobby. Din pacate a ramas doar o declaratie de intentie pe hartie. PSD are si el o astfel de cota, inserata mai timpuriu in programele dansilor. PNL nu are astfel de cote, dar la alegerile europarlamentare au intrat 5 femei din 6.
3. Nu stiu cine s=a facut de cacao, caci prezentarea a avut un mare succes.
November 20th, 2009 at 12:12 pm
Lucian,
Multumesc mult pentru propunerile tale constructive. Le iau in calcul.
Dr. se practica totusi in continuare chiar si in lumea anglo-saxona. Observatiile de la punctele 4 si 7 le-am specificat verbal. Ai dreptate mai ales in cazul punctului 7, motiv pentru care am si spus de ce vorbesc despre PDL. Pt. ca eu am elaborat acest prim draft de strategie pentru promovarea femeilor, respectiv am introdus in programul de guvernare cota minimala de 30% care, din pacate, a ramas doar o declaratie de intentie pe hartie. Am explicat insa si cazul P. Conserator care e condus de o femeie. Am vorbit si despre experienta PNL de la europarlamentare: 5 femei din 6 etc.
La pagina 9 nu mai sunt de acord cu tine. Nu mai am rabdare 2000 de ani ca sa astept sa ne schimbam mentalitatile. Vreau sa apuc sa vad egalitatea de sanse si participarea echitabila a femeilor la decizia politica, iar eu nu voi trai mai mult de inca 70 de ani. Atata timp cat diriguitorii politici raman exclusiv barbati ei vor promova dupa propriile lor criterii viitorii decidenti, nicidecum pe principiul valorilor, a democratiei, a egalitatii de sanse, a competentelor. Tarile lumii care au reusit sa rezolve problema reprezentativitatii femeilor au optat pentru cote minimale distributive si au reusit. Este ca si cum iti inveti copiii sa se spele pe maini. Lor nu le place la inceput, dar tu ca parinte stii ca e spre binele lor. Ii fortezi pana deprind aceasta aptitudine dupa care se spala din placere pe maini. Asa e si cu votul candidatelor femei.
Noi pornim permanent de la premisa ca femeile nu se implica suficient. Partial adevarat. Dar nu pot sa omit ca foarte multe femei competente care s-au implicat in politica, vor sa ia parte la decizia politicilor publice nu au aceasta sansa fara sa treaca prin mainile unui decident politic de gen masculin. Ori aici nu mai e deloc in regula. Se perverteste toata simbolistica feminina, caracterul mai etic social al femeii in general, inclinatia femeilor mai redusa spre risc in privinta deciziilor publice (nu uita ca societatile financiare care au construit activele toxice si care ne-au aruncat in cea mai grava criza financiara si economica din ultimul secol au fost conduse exclusiv de catre barbati) etc. Propune o lege care sa elimine discrimarea de gen si vei vedea cat de interesate vor deveni femeile sa intre in politica.
Corelatia pozitia si semnificativa intre nivelul de dezvoltare economica, performanta companiilor, indicele dezvoltarii umane, gradul mai redus de coruptie si reprezentativitatea mai mare a femeilor in decizia publica ma obliga pe mine, Romania, sa gasim o cale rapida de a iesi din periferia europeana cu ajutorul talentului femeilor, creativitatii lor, prin rezolvarea problemelor specifice legate de viata de familie etc.
November 20th, 2009 at 12:26 pm
ion adrian,
Referitor la primul mesaj: varianta PM politic si ministrii politici sau tehnocrati exista in varianta PM politic si minsitrii politici. De ce spun asta? Pentru ca printre politicieni exista foarte buni tehnocrati, adica specialisti implicati in politica unui partid politic. Printre tehnocrati vei gasi insa foarte putini buni politicieni. Tehnocratul are o inclinatie mai redusa spre compromisul pur politic sau politicianist in defavoarea reglementarilor necesare domeniului de care raspunde.
Referitor la cel de-al doilea mesaj: depinde de la caz la caz. In general insa, constructia noastra bugetara nu permite auto-sustinerea bugetelor sociale (pensii, sanatate etc) din propriile contributii, fiind permanent necesare varsari din bugetul de stat, adica dinspre contributiile altor domenii. Apare apoi si argumentul caracteristicilor demografice romanesti. In vremurile actuale, avem 1 angajat la 1,2 pensionari. Trebuie sa iei decizia: reduci pensiile sau finantezi din bugetul de stat golul de finantare din bugetul de pensii. raspunsul este clar: optezi pentru a doua cale pana gasesti echilibrul potrivit intre contributii si plati. Intre timp faci verificari dure in ceea ce priveste pensionarile timpurii si de invaliditate ilegale, facute pe sest. Avem prea multi in aceasta situatie si ne costa pe noi toti. Am fi probabil surprinsi sa vedem ca daca reusim sa curatam sistemul de impostura, nu mai e nevoie de suplimentari de la bugetul de stat.
November 20th, 2009 at 1:31 pm
Andreea,
Da desigur, inteleg ratiunile pe care mi le explici , de fapt le cam stiam, dar astfel inca suntem poate prea aproape de socialism. Asa este cu pensia si nu avem ce face deact curatenia de buruieni. Dar cu medicina cred ca este invers si nu stiu daca este corect si util ?
Ce spui tu poate ar trebui sa se faca dar transparent cu datorii reciproce de la un capitol bugetar la altul si atunci ar apare contradictia dialectica , care ar mai stopa impostura, coruptia si hotia. Ce spui de asta?
November 20th, 2009 at 1:36 pm
Out of topic dar sper sa intereseze:
1. Acum toti dusmanii lui Basescu(spun dusmani si nu adversari politici, caci din pacate inca, la noi, in acesti termeni se discuta) vor spune ca Adrian Severin nu este ministru de externe european(comisar pentru politica externa europeana)pentru ca nu a fost sprijinit de Basescu cand mai adevarat ar fi sa stie (stiu ei de fapt, dar nu vor recunoste) ca acesta nu este deloc in gratia dlui Barroso, presedintele Comisiei Europene.
In plus daca tinem cont ca Presedintele ales belgianul flamand, premierul Belgiei, Herman Van Rompuy este rezultatul unui compromis intre Frantza, Germania, care au acceptat ca un compromis foarte inteligent, un belgian flamand, un proeuropean convins,care la el in tara se opune miscarilor de tip separatist flamand, simbolizand astfel intr-un fel, antanta franco-germana, si de asemenea Anglia a renuntzat la Tony Blair care si el viza acest post, caci, guvernul britanic a renuntat, chiar joi seara, sa mai promoveze candidatura lui Tony Blair pentru functia de presedinte al UE si a sustinut candidatura lui Catherine Ashton pentru functia de sef al diplomatiei europene, al doilea post dupa Barroso in cadrul CE(era totusi prea mult ptr Romania sa fim obiectivi) pe care desigur ca a primit-o.
Catherine Ashton este femeie(good point), o baronesa care totusi ca si Blair este laburista, pastrandu-se astfel postul pentru PSE, desi pana ieri se discuta parca de o spaniola sau italianca si de romanul Severin, numirea asta fiind iarasi un compromis necesar .
Guvernul britanic a renuntat, chiar joi seara, sa mai promoveze candidatura lui Tony Blair pentru functia de presedinte al UE si a sustinut candidatura lui Catherine Ashton pentru functia de sef al diplomatiei europene.
Asadar aici la acest nivel de intelegeri si compromisuri politice nici Basescu si nici mama lui Basescu nu aveau ce face, dar poate in schimb pe seama acestui fapt, sa ne alegem cu un post de comisar mai important decat cel de pana acum.
De altfel dl Basescu a explicat cat putea sa explice acestea
si a declarat joi ca in cadrul reuniunii informale a Consiliului European s-a discutat despre postul de comisar european care ar urma sa revina Romaniei, insa nu a dorit sa comenteze acest aspect.
“Sigur ca am discutat, dar nu discut public pentru ca nu vreau sa ratez sansele noastre la un portofoliu bun”, a declarat Basescu, potrivit unui comunicat al Administratiei Prezidentiale remis Ziare.com.
In ianuarie 2010 va exista in mod sigur un comisar.
“Atunci vor fi audiati, dupa 10 ianuarie 2010, dar pana atunci este un proces complicat de negociere, de creare a echilibrelor in interiorul Comisiei Europene intre populari, socialisti, europeni. Stiti, nu vreau sa spuneti ca lansez vreo rautate, dar algoritmul politic functioneaza si aici pentru ca asa se distribuie puterea, in baza voturilor si pe urma trebuie manifestata in modul cum se reflecta in structurile executive”, a mai spus Basescu.
In ceea ce priveste propunerea lui Adrian Severin pentru functia de Inalt reprezentant al Afacerilor Externe ale Uniunii Europene, Traian Basescu a mentionat ca au muncit in acest sens, dar ca “lucrurile nu mai puteau fi intoarse”.
Si fiind la capitolul de politica externa cititi va rog si:
Partidul Popular European are încredere în Traian Băsescu / EPP expresses confidence in Traian Basescu
VERSIUNEA ÎN LIMBA ROMÂNĂ
Liderii Partidului Popular European şi ai Grupului PPE în Parlamentul European, Wilfried Martens şi Joseph Daul salută cu încredere lansarea candidaturii lui Traian Băsescu la un nou mandat de Preşedinte al României.
“Partidul Popular European îşi declară sprijinul pentru candidatura domnului Traian Băsescu la un nou mandat de Preşedinte al României. Admiterea României în Uniunea Europeană a avut loc în timpul mandatului şi cu contribuţia directă a Preşedintelui Traian Băsescu.
Am avut plăcerea să-l întâlnim, de mai multe ori, pe Preşedintele Băsescu atât în România cât şi în reuniunile de lucru la nivel înalt ale Partidului Popular European şi ale Instituţiilor Europene. Am fost de fiecare dată impresionaţi de preocuparea Preşedintelui Băsescu pentru integrarea europeană profundă a României, cât şi de implicarea Preşedintelui în dezbaterile asupra problemelor europene majore.
Contribuţiile domnului Băsescu la rezolvarea unor probleme europene majore, ca securitatea energetică a Uniunii şi stabilitatea în zona Mării Negre, sunt binecunoscute şi au avut un impact deosebit la nivel european. Partidul Popular European apreciază, de asemenea, eforturile constante ale Preşedintelui Băsescu pentru modernizarea statului, combaterea corupţiei la nivel înalt şi aplicarea egală a legii în România.
Partidul Popular European consideră că, într-o perioadă economică şi politică deosebit de dificilă, România are nevoie de un Preşedinte capabil să sprijine atât eforturile de redresare economică internă cât şi prezenţa eficientă a ţării în Uniunea Europeană. Suntem convinşi că un nou mandat îi va permite Preşedintelui Băsescu să continue reformele profunde pe care le-a iniţiat şi să grăbească aplicarea deplină a normelor şi valorilor europene în România.
Îi urăm succes în alegeri şi suntem convinşi că vom colabora, în continuare, la fel de bine, cu Preşedintele Băsescu, pentru a promova interesul şi vocaţia europeană a românilor.”
VERSIUNEA ÎN LIMBA ENGLEZĂ
(nota mea : daca nu ma credeti)
Wilfried Martens, President of the EPP Party, and Joseph Daul MEP, Chairman of the EPP Group in the European Parliament
The leaders of the European People’s Party and the EPP Group in the European Parliament, Wilfried Martens and Joseph Daul MEP respectively, have expressed their confidence in Traian Basescu, who is running for another term as President of Romania.
“The European People’s Party supports the candidacy of Traian Basescu for a new mandate as President of Romania. Romania’s accession to the European Union took place during President Basescu’s period in office and benefited from his personal contribution”, declared Wilfried Martens and Joseph Daul MEP.
“We have met on several occasions with President Basescu, both in Romania and in high-level meetings of the European People’s Party and the European Institutions. We have always been impressed in a very positive way by President Basescu, by his focus on deepening the European integration of Romania, and by the involvement of the President in all major European debates.”
According to the leaders of the EPP Party and the EPP Group, “Mr Basescu’s role in solving major European challenges in his region - notably energy security and stability in the Black Sea area - is well recognised and has had an important impact on Europe. The European People’s Party also appreciates the continued efforts of President Basescu to modernise the State, to engage in the fight against high-level corruption, and his commitment to the fair application of law in Romania.”
“The European People’s Party believes that, while we are going through a period of economic and political challenges, Romania needs a President capable of sustaining economic recovery efforts internally, and representing his country’s interests effectively in the European Union. We are convinced that a new term in office will allow President Basescu to pursue the major reforms that he has already initiated and will accelerate the complete implementation of European standards and values in Romania.”
“We wish President Basescu great success for these crucial elections and we express our confidence that we can continue to work in the same relationship of trust with him once he is re-elected, to promote the interests of Romania and its citizens’ European ambitions”, concluded Martens and Daul.
November 20th, 2009 at 6:01 pm
@Andreea,
Ceea ce am spus a fost avand in vedere cursul prezentarii asa cum l-am vazut eu. Desi am anumite rezerve in fata sistemulul de cota electorala, personal as vrea sa vad cat mai multe femei in politica (si nu numai).
Lucrez in domeniul academic si stiu ce inseamna si ce presupune discriminarea pozitiva care usor se poate transforma in discriminare negativa. Iti pot da spre referinta urmatorul articol http://atlas-service-enews.web.cern.ch/atlas-service-enews/2007-8/features_07-8/features_women.php. Merita citit! Pe partea celalta a baricadei in istoria experimentului adus in discutie (experiment la care lucrez si eu) rata de succes de la post-doc la tenure track a fost undeva la 75% pentru femei si 30% pentru barbati. Si probabil realizezi si tu ca a intra intr-un colectiv pe un wild card nu e tocmai bine chiar pentru respectiva persoana.
De aceea prefer ca prioritatea sa fie schimbarea mentalitatii de ambele parti ale baricadei si sistemul electoral propus de tine sa fie un fel de agent accelerator. Primul pas care as vrea sa il vad ar fi inutilitatea organizatiilor de femei in cadrul partidelor. Eu personal le vad si ca un posibil loc de nutrire a feed-back-ului de discriminare. Am atins problema aceasta mai pe larg intr-un articol pe care l-am scris referitor la minoritati si care il gasesti la mine pe site.
La modul cel mai serios cred ca punctul la care trebuie lucrat cel mai mult este cel al mentalitatii colectiv feminine. Avand in vedere chiar ceea ce spui tu “caracterul mai etic social al femeii in general, inclinatia femeilor mai redusa spre risc”, femeile in randul lor considera ca implicarea in politica, educatie superioara, etc a unor semene de a lor duce la atacarea/subminarea normelor sociale feminine deja stabilite. Si daca aduceai aminte de copii si spalatul pe maini, eu as merge mai departe si as spune ca ar trebui eliminat mult din ideea fetita - roz baiat - albastru. De cat mai devreme.
November 20th, 2009 at 6:05 pm
Lucian,
Mersi. Bun.
November 21st, 2009 at 1:19 am
1. bine bine fie cum zici tu mi-e lene sa caut
2. din lobby-ul tau la PDL (nu ca ceilalti ar fi mai buni dar vorbim de voi) nu se vad decat EBA, Udrea si Anastase.Asta e mesajul vostru catre femeile din Ro, asta este portretul femeii de succes(uri). Keep up the good work cum spunea cineva mai sus. Si nici tu nu stai prea bine.
3. in ziua de azi orice pe tema paritatii este un succes. Ce se face practic e altceva, dar toata lumea aplauda ca asa da bine. Credeam ca esti la curent cu un adevar atat de simplu. In plus, engleza schioapata serios fie ca esti pregatita sa accepti realitatea fie ca nu
November 21st, 2009 at 11:18 am
Whotsit,
Roberta Anastase imi pare o femeie politician de bun augur cu un potential mare. Sigur ca multi reusesc sa inghita mult mai usor un Vanghelie sau Vadim, decat o Udrea sau Eba, ceea ce imi ridica mari semne de intrebare.
Doua rugaminti pentru justificarea opiniilor tale:
- ce intelegi prin “nici tu nu stai prea bine”?
- la care greseli de lb. engleza te referi exact? poate mai invat si eu. dc este vorba doar de Prefect, atunci iti spun de pe acum ca nu e un echivalent englezesc, asa ca l-am explicat oral.
November 22nd, 2009 at 12:54 pm
Dna Andreea,
Dupa BEC numarul de alegatori este exact: 18.347.397 alegatori.
Dupa INS populatia Romaniei este de cca: 21, 5 milioane , cifra care nu se schimba decat putin si mai degraba in scadere de la an la an(de verificat)
Rezulta ca numarul celor fara drept de vot, adica cu o varsta de sub 18 ani este ce cca 3,1 milioane .
Dar tot dupa statistica avem:
La 21,6 milioane de locuitori (1 iulie 2006), România are o masă mare de adulţi (10,5 milioane), dar şi mulţi pensionari (6 milioane) şi puţini copii (5 milioane de persoane sub 18 ani).
De aici rezulta ca populatia de peste 18 ani adica cu drept de vot este de 16,5 milioane
Aceasta este o deosebire enorma si de neacceptat in care greseala fiind probabil la BEC(liste electorale cu decedati etc ) si nu la INS, conduce la un prag mai greu de atins decat cel real pentru a se valida niste alegeri, adica la presedinte din primul tur si deasemenea la referendum, respectiv dupa BEC cvorumul este de cca 9,2 milioane si dupa INS este de 8,2 milioane, rezultand o diferenta de un milion ceea ce este de neacceptat decat in tara inexistenta pe terra si numita Boshimania
Astept o opinie pe acesta tema foarte serioasa.
PS. Nu consider ca fiind o opinie serioasa, constatarea ca astea-s listele de la MAI si cu asta basta
November 22nd, 2009 at 4:54 pm
ion adrian,
Nu inteleg de ce aceasta veche problema, semnalata celor de la INS la fiecare alegeri, ramane nerezolvata. Am discutat in repetate randuri aceste aspecte si nu s eintampla nimic, absolut nimic. E incredibil!
November 22nd, 2009 at 6:01 pm
Andreea ,
Iti redau ca o curiozitate discutia mea cu Biblio pe acesta tema ca sa vezi ca nu este asa de incredibil:
November 22, 2009 12:58 PM
Bibliotecaru said…
@ Ion Adrian
Cam ce răspuns v-ar mulţumi, ce anume aţi aprecia ca fiind serios? Nu de alta, dar să nu bâjbâi, să-l dau direct pe acela.
La BEC sunt cifre rezultate din datele trimise Centrul Naţional de Administrare a Bazelor de Date privind Evidenţa Persoanelor şi reprezintă alegătorii înscrişi în listele electorale permanente la data de 01.10.2009.
Cifrele Institutului Naţional de Statistică reprezintă cu totul altceva, anume oameni majori de pe teritoriul României. Trebuie însă să ţineţi cont că nu orice major are drepturi electorale şi că nu orice votant este pe teritoriu României. Mai trebuie să ţineţi seama că statistica este un instrument total diferit. În timp ce evidenţa populaţiei se ţine pe seama actelor de identitate, statistica lucrează cu cifre globale primite din surse diferite.
Răspunsul meu este că legea vorbeşte strict despre numărul de alegători stabilit de BEC. În concluzie, ce spune INS şi o eventuală coroborare cu datele lui, nu prezintă nici o importanţă legală.
Legea 370/2004 pentru alegerea Presedintelui Romaniei
Art. 5.
Biroul Electoral Central are urmatoarele atributii:
a) vegheaza la actualizarea listelor electorale permanente, urmareste respectarea dispozitiilor legale privitoare la alegerea Presedintelui Romaniei pe intreg teritoriul tarii si asigura aplicarea lor uniforma;
-//-
Legea nr. 3/2000 privind organizarea si desfasurarea referendumului
Art. 25.
(1) Biroul Electoral Central vegheaza la reactualizarea listelor electorale permanente, la intocmirea copiilor de pe acestea si la transmiterea lor la birourile electorale ale sectiilor de votare, supravegheaza corecta desfasurare a referendumului, centralizeaza la nivel national rezultatele acestuia, pe care le inainteaza Curtii Constitutionale.
-//-
În concluzie cred că v-a dat eroare pentru că aţi comparat mere cu pere.
November 22, 2009 1:28 PM
ion adrian said…
Nu pot fi diferente de 2 milioane decat daca mortii raman in viata ceea ce s-a mai intamplat. Eu discut aici de ordinul de marime a carui neconcordanta pentru un inginer sau ptr orice cercetator indica o eroare posibila. Desigur contabilii care doresc ca un inginer sa le dea o marime fizica cu trei zecimale, si cred vazand asta, cred ca rezultatul este mai adevarat, nu intra in zona celor capabil in a intelege ce spun.
November 22, 2009 2:20 PM
ion adrian said…
Biblio,
Sa mai amestec putin merele cu perele:
Din cei care nu sunt tampiti cei care raman marginiti sunt 99,99 %.
November 23rd, 2009 at 3:02 am
Mishteau chestia cu Anastase de bun augur (in masura in care o persoana poate sa fie de bun augur). Privim in viitor, ca prezentul e catastrofic. Te inteleg pe undeva, scrii despre parlament etc dar n-ai avut sansa sa vezi un Speaker decent in viata ta – normal sa consideri pozitia ca pe un soi de sef de deconcertata cu un sediu mai maricel. Sunt curios ce varza o sa faceti din parlamentul unicameral, probabil v-ati gandit ca trimiteti senatorii acasa, vindeti parcul de masini (cui trebuie bun inteles) si gata.
Cu Vanghelie et co, mai usurel ca o sa te judece colegele tale. Oamenii aia sunt ex-partenerii si aliatii lu’ ala micu’ de-l consiliezi. E cel putin ipocrit sa ii arunci altuia in batatura.
Cat despre engleza, uite cate ceva, n-am stat prea mult.
Slide 3: INDIPENDENT/INDEPENDENT; single one/only one
Slide 4: ministries has no women/have no women; level 2 of the decision/decisional level 2 (Altfel se intelege ca decizia are mai multe nivele)
Slide 5: ministery/ministry; claimes/claims
November 23rd, 2009 at 10:24 am
Whotsit,
Iti multumesc mult pentru raspuns.
Trebuie sa adaug ca in ciuda impresiilor tale ca am cazut ieri din cocotier, am intalnit experti in comunicare extraordinari la Stanford University, la LSE, la Maison des Sciences de l’Homme, la ONU, la OMC, pe Alex Stubb la Parlamentul European etc.
Cat despre engleza, haide sa recunoastem impreuna ca au fost greseli de tehnoredactare, nicidecum de necunoastere a limbii engleze, iar observatiile de la slide 3 stii si tu bine ca sunt variante acceptate in engleza si corecte. Decizia are intr-adevar mai multe nivele
Restul le accept si le voi corecta aidoma.
Ne-am blocat in forma si am uitat sa discutam despre continutul ideatic.
November 23rd, 2009 at 11:04 am
N-am zis ca ai fi cazut
De nicaieri . Ma bucur si ca ai intalnit lume buna, nu stiam ca “se ia” .
continut ideatic ce? da asa e cum spui in prezentare desi iti definesti un brand de feminism cam radical pentru gustul meu dar ma rog, iti impachetezi mesajul cum crezi de cuviinta. in Ro si paritatea a patit ce au patit si alte idei care au devenit realitati pentru altii - a fost pervertita in implementare. Nu-ti cad bine mentionarile fetelor de mai sus? Hai sa vorbim de comunicare cavaz ca te pricepi - buna alegere sa te publici la Ms Jucan. Acuma zi-mi ca-i de bun augur si ea sa ma distrez umpique.
tehnoredactare - comentariul meu a fost de forma, daca la baza e graba sau necunoasterea putin imi pasa, arata amatoriceste needitat, atata tot
November 23rd, 2009 at 7:21 pm
Referitor la numere si statistici:
Mi se pare ca diferenta aia de cateva milioane e normala. Datele din evidenta iau in considerare domiciliul. Ori multi dintre cei care locuiesc in strainatate au totusi domiciliul in strainatate si deci sunt luati in considerare in acei 18.4 mil alegatori intra si cei x milioane (unde x nu se cunoaste) romani cu resedinta in strainatate dar domiciliul inca in Romania. Daca x este 3 milioane, si 2/3x sunt majori si cu domiciliu inca in Romania apar cele 2 milioane de alegatori lipsa.
Oricum e inadmisibil ca nu exista un sistem informatic decent care sa ia in considerare toate aceste lucruri. Cat de greu e sa fie implementata o baza de date nationala cu CNP-urile si ultimul domiciliu la care sa aiba acces si Politia, si autoritatile locale, si AEP, si BEC si asa mai departe . Dar atata timp cat toata sunt n-spe mii de baze de date paralele, si scripte si asa mai departe tot timpul compari mere cu pere.
November 25th, 2009 at 8:37 am
O prezentare bine argumentata si cu multe cifre semnificative. Pe mine m-a convins. Greselile de engleza pot fi evitate usor, in plus in EP mai nimeni nu se socheaza pentru niste greseli de editare. Interesant ca si pe bloggul tau exista aceasi inversunare ca si in societatea romaneasca si putine solutii sau incercari de a gasi solutii comune.
Deacord cu “gender qoutas” e un lucru necesar in opinia mea pentru a reduce distantele existente. Problema apare cand vorbim de minoritati in Romania? Promovam aceasi reprezentare a unguroaicelor romance ? A tigancilor romance ? Care este pozitia ta in cazul reprezentarii tiganilor in ministere de exemplu ?
November 25th, 2009 at 1:51 pm
Val,
Nu gasesc niciun conflict intre cresterea reprezentarii femeilor in politica si diferitele etnii. Ba din contra. Prima ar trebui sa o atraga automat si pe urmatoarea. Am dezvoltat personal, proiecte punctuale pentru copiii din comunitatea roma. Asadar, sunt deschisa la orice propunere constructiva a dvs.