Somajul loveste dur in randul tinerilor

Eurostat a publicat pe 29 ianuarie datele pentru somajul inregistrat in decembrie 2009:

UE-27: 9,6% (23 milioane someri)

Euro: 10%

SUA: 8.8% Japonia: 5,2% (nov. 2009)

Romania: 7,2% in sep. 2009 – 6 state europene au somaj mai mic

- Cele mai mici rate ale somajului in dec. 2009: Olanda (4,0%) si Austria (5,4%)

- Cele mai inalte rate ale somajului in dec. 2009: Letonia (22,8%) si Spania (19,5%).

- Cea mai mica crestere a somajului fata de anul trecut: Germania (7,1% la 7,5%), Luxemburg (5,3% la 6,2%) si Belgia (7,1% la 8,2%).

- Cea mai mare crestere a somajului fata de anul trecut: Letonia (11,3% la 22,8%), Estonia (6,5% la 15,2%) si Lituania (6,5% la 14,6%).

- Rata somajului in randul tinerilor sub 25 de ani: Euro: 21.0% si EU27: 21.4% fata de 17%, respectiv 16,9% cu un an inainte. Cea mai mica: Olanda (7,6%). Cea mai ridicata: Spania (44,5%) si Letonia (43,8%).

Sursa: aici

This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

25 Responses to Somajul loveste dur in randul tinerilor

  1. Danila Augustin says:

    Cel mai mare risc de care trebuie sa feriti tara este sa ajungem dupa 20
    de ani de reforme si privatizari si 5 -6 ani de prioritati la absorptia de
    fonduri europene sa ajungem o tara de mina intinsa,de hoti specializati
    care sperie Europa.O Grecie mai mare in Balcani nu este de dorit mai mult
    am defavoriza si Republica Moldova in drumul ei spre UE.Fara sa porniti
    mari proiecte si sa le finantati in aceasta perioada nu vom reusi.
    Autostrazi.Hidrocentrale mari pe Dunare si Somes, Canal Siret Baragan/
    Dunare Bucuresti, mari cimpuri Eoliene.
    Ca sa reusiti cele de mai sus trebuie sa va reformati ca partid si sa
    actionati ca partid care vrea sa ajunga si in opozitie pentru ca puterea
    CORUPE.
    Nu dati nici un banut in plus celor care se ocupa de atragere de fonduri
    numai daca stiu sa economiseaca fonduri si sa grabeasca proiectele nu sa
    le intirzie. In acest moment le intirzie si le capuseaza.
    Un simpatizant critic.
    Cluj Napoca

  2. Danila Augustin says:

    Cel mai mare risc de care trebuie sa feriti tara este sa ajungem dupa 20
    de ani de reforme si privatizari si 5 -6 ani de prioritati la absorptia de
    fonduri europene sa constatam ca sintem o tara de mina intinsa,de hoti specializati
    care sperie Europa.O Grecie mai mare in Balcani nu este de dorit mai mult
    am defavoriza si Republica Moldova in drumul ei spre UE.Fara sa porniti
    mari proiecte si sa le finantati in aceasta perioada nu vom reusi.
    Autostrazi.Hidrocentrale mari pe Dunare si Somes, Canal Siret Baragan/
    Dunare Bucuresti, mari cimpuri Eoliene.
    Ca sa reusiti cele de mai sus trebuie sa va reformati ca partid si sa
    actionati ca partid care vrea sa ajunga si in opozitie pentru ca puterea
    CORUPE.
    Nu dati nici un banut in plus celor care se ocupa de atragere de fonduri
    numai daca stiu sa economiseaca fonduri si sa grabeasca proiectele nu sa
    le intirzie. In acest moment le intirzie si le capuseaza.
    Un simpatizant critic.
    Cluj Napoca

  3. gavrus tiberiu says:

    Eu am anumite rezerve fata de datele organismelor europene ( e drept ca am rezerve fata de orice date prezentate de oricine-dar asta nu ma impiedica sa am o opinie despre orice).
    Cred ca Eurostat-ul asta centralizeaza si prelucreaza datele oferite de institutiile nationale de statistica.Dar nu cred ca acestea folosesc aceeasi metodologie si chiar daca metodologia este aceeasi cred ca interpretarea unei aceeasi metode este diferita.Nemaivorbind ca legislatia fiind diferita de la tara la tara datele primare au interpretari diferite. Nu cred ca in Spania tot al doilea tanar sub 25 de ani este somer in acceptiunea reala a cuvantului. Eventual ca nu lucreaza legal.Dar asta este altceva.
    Datele oferite de tarile foste socialiste si de cele de origine latina au un grad mai mare de relativitate.

  4. ion adrian says:

    Dna Consilier al PM Emil BOC,

    Neavand un fir cu tema legii pensiilor dar considerand ca este foarte important ce am de spus postez aici ca vfiind cel mai recent fir .

    Asadar:

    Faptul ca multe din HG date de dl Boc, tocmai ptr realizarea unei justitii sociale si reglementarea unor echilibre economice, au fost infirmate ca neconstitutionale sau poate chiar si nelegale, ma face sa cred ca din doua una:
    ori discutam despre incompetenta,
    ceea ce ptr mine este greu de crezut cu exceptia unui prim experiment unde sa presupun ca a jucat neatentia, graba, dar apoi nu mai era permis asa ceva, ori discutam despre simulare, adica venim cu dispozitii care ar reglementa mari inechitati cum sunt pensiile nesimtite etc, dar le realizam in forme atacabile usor, astfel ca sa pierdem acest meci, dand propagandistic impresia ca am facut tot ce se poate si ca, asta este, nu se mai poate face nimic, sau eventual repetam incercarea, facand din nou o eroare similara.
    Voi exemplifica acestea pe o speta importanta si mult discutata, respectiv cu actualul Proiect de lege privind sistemul unitar de pensii publice supus acum dezbaterii publice, fiind publicat pe situl ministerului muncii unde desigur ca voi posta deasemeni acest text :

    http://www.mmuncii.ro/pub/imagemanager/images/file/Proiecte%20legislative/280110Pr_lege_pensii_si_anexe.pdf

    In acest proiect la art 175 si 176, se prevede recalcularea pensiilor de la 174 e)-i) care sunt pensiile determinate cu legi speciale ptr judecatori, procurori si auxiliari, parlamentari si auxiliari, curtea de conturi, personal civil aeronautic navigant facand exceptie militarii si politistii, recalculare ce se va face cu o procedura ulterioara stabilita si care va dura trei luni, urmand apoi ca toti cei cu pensia recalculata sa primeasca noua pensie conform punctajelor ce ce li s-au recalculat .

    Legea inceraca astfel sa rezolve problema pensiilor nesimtite, adica cele date pe alt principiu(de ex al ultimelor salarii umflate deliberat din acest motiv) decat cel al contributivitatii, recalculandu-le exact dupa acest principiu.
    Unii spun ca nu este posibil dar va asigur ca este.

    La momentul publicarii legii, pensiile existente in plata se raporteaza la salariul mediu si se obtine astfel punctajul ce se acorda implicit prin actuala pensie celui cu pensie necontributiva, adica un punctaj ce permite pastrarea pensiei existente, dar doar in cele 3 luni, pana la recalcularea unui punctaj corect.

    EVIDENT ca acest punctaj va diferi de cel calculat ulterior dupa criteriul contributivitatii, desigur fiind de regula MAI MARE.
    Asadar dupa recalculare se va da cel obtinut din recalculare, deci mai putin.

    Acest lucru, dupa Marian Sarbu, fostul ministru al muncii si dupa multi altii, este neconstitutional si poate si nelegal.
    In acest sens dl Sarbu spune ca pensiile nu ar trebui recalculate sau diminuate, pentru ca ele reprezinta “un drept castigat in baza unei legi. In mod normal el trebuie pastrat”.
    Ce sustine Dl Sarbu, se bazeaza pe principiul neretroactivitatii legii civile noi statuat clar si neechivoc in Constitutie si Codul Civil :

    Constitutia dispune in art.15 (2) ca “Legea dispune numai pentru viitor, cu exceptia legii penale mai favorabile”.
    Acest principiu, este consacrat si in Codul civil in art.1. “Legea dispune numai pentru viitor; ea n-are putere retroactiva”.

    Are dreptate dl Sarbu ?
    Evident ca are, caci legea propusa produce efecte asupra unor pensii calculate cu o procedura legala in trecut schimband retroactiv ptr acestea modul de calculare si modificand defavorabil un drept castigat legal caci punctajul reprezinta exact forma materiala a dreptului de pensie.

    Nu se poate repara o eroare morala si de echitate, caci este evident o eroare si o nesimtire aprobarea unor legi speciale care sa aiba astfel de rezultate- dar ele au fost votate procedural corect nu au incalcat constitutia si au fos ca atare promulgate- cu o eroare constitutionala si prin incarcarea Codului civil .
    Un astfel de demers va cadea la prima bataie de vant si atunci ramane intrebarea : incompetenta sau teatru ieftin, simulare demagogica fara nici-o intentie reala de rezolvare .

    Exista solutii ca problema sa se rezolve corect adica si legal si eficient?
    EXISTA.

    Dar astept ca sa nu fiu, exclusivist, sa vad ce spun si altii si daca ei nu reactioneaza, din diverse motive lesne de intuit si explicitat, voi reveni.

  5. mihai says:

    Salut http://www.SpuneNuDrogurilor.com este o echipa recent formata, nonprofit, care si-a propus sa lupte pentru constientizarea opiniei publice, a tinerilor debusolati de societatea în care traim despre tot ceea ce înseamna consum de droguri într-un fel sau altul.
    Daca prin actiunea ta, salvezi o singura viata de la decadere, considera ca ti-ai atins scopul, alaturi de noi toti ceilalti.

    Daca doresti sa sustii aceasta campanie, afisaza pe blogul tau un banner, codul se preia de la: http://www.spunenudrogurilor.com vei fi sustinut si tu de aceasta campanie lasa un comentariu daca ne sustii sa te sustinem si noi Scuze de deranj

  6. „Politica economică a Guvernului poate fi rezumată în câteva propziții sc urte: <Dacă ceva funcționează, taxează-l ! Dacă el continuă să funcționeze, reglementează-l ! Și dacă nu mai funcționează, subvenționează-l !”

    Ronald Reagan

  7. Laurentiu Radu says:

    Vin si eu cu un comentariu pe tema derularii unor afaceri in Romania. Nu stiu daca guvernul ar trebui sa adopte masuri de reglementare sau legi care sa protejeze o anumita patura sociala, dar sigur trebuie facut ceva. Ca persoana interesata sa-si construiesca un adapost in tara, de mai multa vreme am intrat in legatura cu o sumedenie firme de constructii. De doua zile in coace TVR are inclus in programul de stiri o informatie despre firme de constructii care au incasat banii si nici dupa doi ani nu au realizat lucrarea, nici vorba de livrarea produsului finit! Astazi am petrecu peste doua ore discutand pe messenger cu un “patron” al uni firme din Brasov care incerca sa ma lamureasca sa semnez un contract cu el, firma lor fiind una dintre cele mai cunoscute in materie de calitatea lucrarilor, punctualitate si seriozitate. Cand am ajuns la detalii, am realizat ca domnia sa nu stie ce inseamna o casa la cheie! Aceasta persoana a pretins o suma pentru o casa care in final nu avea centrala termica si nici macar un spatiu destinat acesteia, spunand ca dupa preluarea casei, eu pot sa contactez orice firma care sa-mi monteze centrala. Nu este singura firma care se eschiveaza de la lucrari care necesita autorizatii speciale si aproape toate firmele de constructii au tot felul deficiente pe care foarte abil le ascund clientilor. Vazand ca nu ma fac inteles i-am povestit “amicului” cum am procedat cu ani in urma cand mi-am construit casa in care locuiesc si astazi. Am mers la o firma de constructii, mi-au aratat mai multe proiecte, am ales culoarea carpetei, peretilor interiori, gresiei, tipul feromeliei, instalatiei sanitare, electrice etc etc, iar dupa 90 de zile mi-am preluat casa gata sa intru cu mobila. Stiti ce mi-a raspuns? Precis ca nici nu banuiti! Mi-a spus ca, domnule asta este in America, noi suntem cu 150 de ani in urma!!! A da, i-am spus eu. Pai atunci, in America acum 150 de ani o casa o puteai construi cu $ 3000, de ce voi pretindeti zeci de mii pe gaura de la covrig!! Va spun sincer ca a ramas tacut si tot eu am reluat discutia invitand-ul sa caute un client pe masura produselor pe care le vinde! Acum, pentru ca nu v-am plictisit mult as dori sa inchei invitand pe cei care au un cuvant greu de spus sa incerce sa schimbe aceste mentalitati obraznice de lua in bataie de joc pe cei care poate se lupta o viata sa-si construiasca o locuinta. Spun asta urmarind si concluzia la care a ajuns politia in legatura cu acele persoane care se lupta de aproape doi ani sa-si recupereze banii achitati pentru apartamentele inca neterminate. Politia a spus ca nu prea este nimic de facut pentru ca oamenii au semnat si daca vor depune plangere procurorul va cere probe si ei nu au!!! Ce mai, o intreaga tevatura mizerabila, iar omul de rand, platitorul cinstit, tot el ramane in paguba. Faceti ceva ca nimeni nu mai rabda!

    • Andreea Paul says:

      Laurentiu Radu,

      Nu doar ca ai dreptate, dar in sfarsit am inceput sa facem treaba in zona platii darilor la stat. Se intra cu verificari amanuntite ale conturilor bancare si ale miscarilor de captal privat inexplicabile sau nejustificate conform veniturilor legale, respectiv se urmaresc indeaproape tranzactiile imobiliare din ultimii cinci ani care nu au platit TVA (la nivelul tranzactiilor comerciale si nu ale persoanelor private scutite de aceasta obligatie). Sunt cel putin doua chestiuni care se impuneau ca particula de oxigen in respiratie pentru a creste incasarile bugetare cu care sa poti regandi sistemul de protectie sociala si pensii, mai eficient si mai bine directionat. Sunt doar doua exemple, dar mai sunt initiative de forta ale ANAF. Sper ca pana la sfarsitul anului sa vedem si primele efecte la capitolul bugetar si la cel de conduita fiscala a cetatenilor Romaniei.

  8. silviu says:

    daca am avea un sistem economic corect firmele de genul ar disparea….. cel putin asta inca am sper (si eu incerc sa fac constructii, tot in zona brasov iar in anul 2009 nu am facut aproape nimic doarece firme de amatori fara legatura cu constructiile practica preturi ciudate si sigur fac lucrari proaste sau fug cu avansul…si totusi exista asa ceva…)
    ce se intimpla in schimb: am de platit impozit forfetar vreo 20 000 lei in anul 2009, desi nu am produs atiti bani pe firma tot anul, doar prin prisma veniturilor din 2008….
    oricum nu vreau sa platesc acestii bani, nici macar restantele din 2008 la stat si chiar as vrea sa stiu cum pot sa scap mai usor de statul asta mizer (daca nu mi depun actele la camera de comert se dizolva firma si ce se intimpla mai departe….?)

    oricum am ajuns (cred ca majoritatea) sa vedem in cei ce conduc statul ca fiind dusmanii nostri.

    si sa nu fiu chiar offtopic daca mie (noua) nu mi pasa de problema somerilor de ce le ar pasa demnitarilor care sint mai dezaxati ca mine?

    iar coeziune asociala nu e scuza ci pretext pentru aminarea (nu evitarea) aplicarii reformelor, si asta doar din frica de multime, oricum masurile de coeziune sint un fel de frectie cu apa sfintita la piciorul de lemn, doar sa nu iasa scandal acum cind lucrurile sint instabile. bineinteles nu se vor mai inghiti multe.

  9. gavrus tiberiu says:

    @ Andreea Paul
    Singura legatura intre comentariul si nemultumirile d-lui Laurentiu Radu si raspunsul pe care il primeste sunt cuvintele 4 si 5 din raspunsul dumneavoastra (adica ” ai dreptate ” ).

  10. O intrebare, la care vreau un raspuns clar: ce face dl.Berceanu pentru a fluidiza circulatia pe Valea Prahovei ?

  11. silviu says:

    am zis eu dl Mateescu intr o postare anterioara ce face: largeste benzile cu un cost inimaginabil (pt noi) de mare- am scris si nr. anunturilor de atribuire chiar si sumele date pe pietris. si a mai semnat un contract rusinos cu francezii de la vinci. problema este ca aceste contracte fluidizeaza rotatia banilor lui si a partidului, nicidecum a circulatiei-0 problema care sint sigur ca l lasa rece.
    dar berceanu (citisem ca atunci cind a fost interimar la agricultura aproape acceptase un contract cu siveco de 8,5 mil e si cind a venit noul prim-agricultor a cerut o revizuire si a ajuns contractul la 4 mil(poate real costa 1-2 mil!) se ocupa numai de ciubucuri se pare si nu inteleg ce il recomanda pt postul asta (aici se pare ca avem rate de revenire in functii/fotolii mai mari decit in comunism). probabil imparte spagile sau are la mina pe multi ca omu asta la ce contracte semneaza ar trebui sa si petreaca viata la puscarie si asta doar pt ca pt ca s a abolit pedeapsa cu moartea.
    pe scurt: nimic deosebit.
    (mi am permis sa raspund eu deoarece d na Vass se pare ca raspunde pe linga intrebari (am mai scris si eu acum ceva timp ca parca raspunsurile ce le primesc la intrebari seamana cu ale fetitei mele de aproape 3 ani)

  12. ion adrian says:

    Asadar sa-mi promisiunea si sa continui cele incepute alaltaieri, incercand sa propun o solutie neatacabila juridic la o problema cu un scop corect si echitabil, si anume rezolvarea ticalosiei facute de factorii legiuitori ai statului roman(adica guvern si parlament)si spun ca este o ticalosie caci o astfel de legislatie care a permis ce se constata din exemplul ce urmeaza este o legislatie ticaloasa si sunt curios daca are cineva tupeul sa ma combata ?

    Asadar studiu de caz privind o ticalosie in domeniul pensiilor :

    Florea Geica, fostul director de la Autoritatea Aeronautica Civila, ar primi dupa principiul contributivitatii o pensie cu 93% mai mica decat cea nesimtita de azi, adica va ramane conform contributiei dsale cu cca 1500 lei .
    Dar pensia lui nesimtita de 21.457 lei datade un an si jumatate, pe baza calcului cu care s-a pensionat la doar 50 de ani si patru luni i-a fost permisa de legea speciala in vigoare. In baza acestui act normativ, fostul sef al AACR a primit o pensie echivalenta cu 80% din media veniturilor brute din ultimele trei luni de activitate, care au fost probabil si alea in mod discretionar.

    Florea Geica este insa, doar unul din cei 200.000 de fosti bugetari privilegiati care ar trebui sa fie adusi la normal, adica la o situatie comparabila cu cei peste 5 milioane de pensionari obisnuiti vor pierde pensiile de lux dupa ce legea va fi pusa in aplicare.

    Numai ca asa cum spuneam in textul anterior in acesta formulare legea este sortita sa nu se aplice sub acest aspect fiind neconstitutionala, actionand retroactiv impotriva unui drept castigat legal.
    Dl Geica are o argumentatie beton din acest punct de vedere, si –si va recastiga cu brio pensia de lux, nesimtita, pe care noi o vom plati, ca daca ar plati-o guvernantii ar fi ceva mai atenti.
    Am dreptate sau nu ? Am cu siguranta.

    Solutia cred eu ca neatacabila:

    Impozitele si taxele sunt singurele instrumente financiare ale statului in cadrul democratiei, economiei de piata capitalista, prin care se pot ajusta politicele economice, impulsiona sau descuraja anume activitati, diminua inechitatile .
    De aceea crima economica maxima in capitalism, tot repet asta, este evaziunea fiscala si este pedepsita ca atare.
    In paranteza spun ca pana nu vom rezolva si noi acesta problema vom fi o struto camila de piata comunistoida.
    In speta discutata, daca nu pot schimba o pensie prin schimbarea unui mod de calcul anterior si nu pot asta si ca dovada, aduc aminte ca in legea 19/2000 s-a prevazut recalcularea pensiilor dupa principiul contributivitatii, iar ptr pensionarii cu pensii mai mici datorita modului anterior de calcul, in acele cazuri defavorabil, aceasta le era crescuta la valoarea respectiva conform calculului contributiv, iar cei cu pensii mai mari ramaneau cu ele pana cand prin neindexare cu inflatia plus nici-o majorare generala, ajungeau la nivelul calculat contributiv continuand din acel moment cu o pensie corect calculata.
    Atunci insa aceste situatii de favorizare a unora sau defavorizare a altora, nu erau cu nimic premedidate ci o consecinta a unor moduri de pensionare diferite, de la un moment istoric la altul.
    Astazi aceste discrepante aparute pe neobservate, chiar in conditiile existentei legii 19/2000, sunt consecintele unor legiuiri, ele mai nesimtite dacat pensiile create astfel.
    Desi este asa, nici azi nu se poate proceda astfel decat in legea 19 /2000, dar recunoscandu-se inechitatea unor asemenea pensii necuvenite, ele trebuie eliminate ca cheltuiala a statului, daca ca lege de calcul nu e posibil.
    Spun ca solutia este impozitarea diferita a pensiilor nesimtite, pentru partea ce depaseste nivelul pensiei calculate contributiv, cu 100%, ceea ce conduce la un efect pecuniar similar cu al lergii actuale dar nu este necostitutional caci orice tip de impozit este permis iar impozitarea pensiei este deja un principiu castigat azi cand toate pensiile de peste 1000 de lei sunt impozitate pe diferenta.
    Cu alte cuvinte propun acelasi principiu existent ptr pensiile ce depaesc un nivel dat, dar pragul de pornire sa fie variabil, caci nu scrie nicaieri ca trebuie sa fie fix, iar procentul este cel de 100% si daca nu e posibil un procent de 100% sigur ca unul de 99%, nu poate fi de nimic restrictionat in mod legal.

    Solutia este perfect echitabila, asa cum este si actuala propunere ca toti sa vina la pensia contributiva, dar cred ca si fezabila juridic si constitutional.
    Revenind la exemplul Geica rezulta ca diferenta de cca 20000lei dintre pensia nesimtita si cea corect calculata ar deveni zero cu un impozit de 1005 sau ar putea fi redusa foarte mult daca statul in clementa sa ar veni sa zicem numai cu 95 % .
    Un argument suplimentar este ca daca s-au putut da legi diferite de calcul a pensiei dece nu ar fi posibil sa se dea in corelare cu acele legi diferite de calcul si legi diferite de impozitare.
    Consider ca totul este ca se poate de legal caci in politica de taxe si impozite statul este liber la limita de acceptare de catre majoritatea populatiei care decide asupra statului, adica asupra legilor prin parlament si asupra guvernelor.

    Cat va tine asa ceva : pai cat vor trai beneficiarii acestor pensii sau pana cand o inflatie foarte mare (sa fim feriti de asa ceva) va conduce la incadrarea pensiei nerusinate in cadrul celei contributive.

  13. gavrus tiberiu says:

    Mie,imediat dupa ce postez un comentariu acuzator imi pare rau de nedreptatea relativa pe care o fac pentru ca intradevar sunt atat de putini acei oficiali care au curajul si bunul simt sa intre in dialog cu noi si sunt si mai putini aceia care intradevar sunt frecventabili si nu o fac doar ca sa auda laudele care li se adreseaza dar pe care nu le merita. Sa nu ramanem si fara ei daca suntem prea “drepti”.

  14. Laurentiu Radu says:

    Iata si un fragment din ce se intampla aici cu economia si unemploymentul! Asa ca nu-i de mirare:
    WASHINGTON | The economy’s 5.7 percent growth last quarter – the fastest pace since 2003 – was a step toward shrinking the nation’s 10 percent unemployment rate.
    There’s just one problem: Growth would have to equal 5 percent for all of 2010 just to lower the average jobless rate for the year by 1 percentage point.
    And economists don’t think that’s possible.
    Most analysts say economic activity will slow to 2.5 percent or 3 percent growth for the current quarter as the benefits fade from government stimulus efforts and from companies’ drawing down less of their stockpiles.
    That’s why the Federal Reserve and outside economists think it will take until about the middle of the decade to lower the double-digit jobless rate to a more normal 5 or 6 percent.

  15. Laurentiu Radu says:

    Iata la ce poate duce lipsa locurilor de munca, o mica istorioara care aici nu mira pe nimeni!!
    Don Gould clocked in at the Publix here in central Pasco County. The green computer font on the small black screen told him to BEGIN SHIFT.
    Gould is 46, has been married 21 years and is the father of three boys. Three years ago, he was living in Indiana, managing a small design company and making a six-figure salary.
    Now he’s living in Wesley Chapel making $8.25 an hour. Publix calls him a front service clerk.
    “I used to be a big shot,” he said one day last week. “Now I’m just, ‘Hey, bag boy.’ ”
    The national unemployment rate is 10 percent, the state rate is 11.5, and the local rate is 12.3. For every open job, according to the Bureau of Labor Statistics, there are 6.4 people who want it and need it.
    Gould is in none of those numbers. He is part of the large swath of the humbled underemployed — people who during the recession have gone from highly educated and highly paid to paper or plastic.
    He contacted the St. Petersburg Times at the start of the newspaper’s Help Wanted series and explained why he’s doing now the same thing he did for pocket money when he was 17.
    His sons are 18, 16 and 12. “I want to be a role model,” he wrote, “by showing by example that no job is undignified.”
    Which is true.
    And also not so simple.
    Gould grew up in Lansing, Mich., where his father was the director of inheritance and intangible taxes for the state. “Wore a suit and tie, 8 to 5, carried a briefcase,” he said. A professional. His mother stayed at home. They weren’t rich, but they weren’t poor, either.
    In junior high, Gould had a paper route; in high school, he bagged groceries and was a janitor at a church; in college, he washed pots and pans at the cafeteria.
    He graduated from Michigan State in 1985 with a degree in engineering. He graduated from Grand Valley State in 1991 with a master’s in marketing.
    Starting in 1985, a week after he finished at MSU, and until the fall of 2007, he worked — at small companies and at big companies, as an inside sales guy and as an outside sales guy, as an applications engineer and as a marketing man. He traveled to places like Singapore for business. People worked for him.
    Then he got laid off. Soon after that, his wife did, too. They both looked for jobs, and she got one down here, in Tampa, in quality control at Bausch & Lomb. So they moved.
    This was August of ’08. He started looking for a job. And then the economy collapsed.
    Instead of sitting at home, he said, all woe-is-me and constantly clicking refresh on CareerBuilder.com, he decided to work in the meantime, anywhere, doing anything. Not every executive out of a job makes that choice. They climb society’s rungs, latch onto a level of prestige, and won’t let go.
    The questions he was asked in his interview at Publix, he said, mostly went like this: Do you realize you’re going to have to clean the bathrooms? Do you realize you’re going to have to mop the floor? Are you sure you want to do this?
    He started at Publix that December, making $7.75 an hour, working for a supervisor who was 18 years old.
    For a while, he worked with his oldest, Clark, father and son side by side.
    The other day at his home in Wesley Chapel, he “suited up” for work — black pants and black shoes, have to wear a belt, can’t have a beard — and drove to the Publix and clocked in.
    The computer letters told him to HAVE A NICE DAY!
    At the foot of the lane, he stood and put into plastic sacks Tyson Fun Nuggets and Foster’s 12-packs, Dole diced pears and strawberry Pop-Tarts, plastic-wrapped pieces of pineapple and Scooby Doo mac and cheese, a 24-count box of Publix-brand donut holes and a bottle of Shiraz.
    He took people’s groceries out to their cars, and collected carts, five at a time. He bent over and picked up trash, off the asphalt outside, off the floor inside.”
    M-am oprit aici pentru a nu abuza de blog. Vreau doar sa mentionez ca Publux este un lant de supermarket-uri renumit pe coasta de sud est a Americii si inca ceva, nimeni nu se mira cand o persoana cu educatie superioara, presteaza o munca unde educatia nu este necesara. Economia nu ofera inca locuri de munca pentru toate categoriile profesionale!

  16. Gabriel MUTU says:

    Oricum am inteles ca Guvernul Emil Boc va acorda facilitati firmelor care angajeaza tineri, in sensul ca vor sustine salariile tinerilor pana la 30%.

  17. Emil says:

    somaj mare in randul tinerilor ? Mariti CAS-ul, va rog. O sa angajez tineri fara experienta cand o sa imi permit sa ii platesc.

  18. costin ioana says:

    Daca se va introduce o asa numita perioada de ucenicie, de 6 luni sau 1 an in care tinerii absolventi sa primeasca un salariu de ucenic, fara taxele aferente , cred ca mai rezolvam cate ceva. Conditia sa fie primul loc de munca si sa nu-l schimbe in aceasta perioada. Trebuie un compromis intre stat, angajator si angajat. Se practica in Germania cu ani in urma. Un ucenic avea undeva intre 400- 600 DM/luna. Exista si o alta problema pentru care somajul creste si anume faptul ca angajatorul nu are drept de demitere decat in cazul in care se elimina postul plus salarii compensatorii( o aiureala socialista, ar fi buna pentru persoanele in varsta, dar nu pentru toata lumea) si atunci preferam sa nu angajam. Cred ca trebuie sa considerati ca perioada in care firmele angajau cu nemiluita s-a dus.
    In locul Dvs. as echilibra contractul de munca intre cele doua parti, in primul rand(usurinta angajarii si a demiterii) si dupa acest pas ma-si gandi la bonificatii pentru angajarea de someri, etc. De, santeti partid de centru dreapta!!!!
    Dna. Paul, stiti cate acte si timp si oameni care sa stea la coada la ITM, sant necesare pentru angajarea unui om? De multe ori te lipsesti. Daca nu rezolvati aceasta birocractie de sorginte socialista, nu veti solutiona problema, iar partidul incepe sa piarda teren(vezi PNL care se dau de dreapta si in patru ani de guvernare nu au luat nicio masura de dreapta. Ce sa credem, ca avem doar partide de stanga?
    Pe vremea PSD-ului lui Nastase aveam 25% impozit pe profit+5% impozit pe dividente, pe vremea PDL+PNL aveam 16% impozit pe profit + 16% impozit pe dividente( a scazut???), iar acum cu Dvs. la putere avem 16%+5%(inflatie) pentru impozitul pe profit din 2009, in avans pe 2010 indiferent de rezultatele financiare. Daca cresteti impozitarea credeti ca va angaja cineva surplusul de someri?
    In rest, masuri de dreapta!!!… pardon, de stanga.
    Cu stima.

  19. Laurentiu Radu says:

    @ Gabriel MUTU
    “Oricum am inteles ca Guvernul Emil Boc va acorda facilitati firmelor care angajeaza tineri, in sensul ca vor sustine salariile tinerilor pana la 30%.”
    Noi (cred ca ma pot considera si de-al lor si de-al nostru!), adica aici in Florida, avem un program care se numeste OJT (On-the-job training) si care functioneaza de ani buni. Acest program este suprasolicitat in perioada cand economia este in regres si are cateva caracteristici. In primul rand statul plateste jumatate din salariu pe o perioada de sase luni cu posibilitatea de prelungire a inca sase. Orice employer are dreptul sa se foloseasca de acest program cu conditia sa-l tina pe angajat cel putin un an! In cazul ca angajatul renunta de buna voie, atunci el (angajatul) nu mai poate apela la astfel de servicii. Noi mai avem si alte programe foarte functionale. Un altul ar fi, “Next Step To Success”, acest program ofera angajatilor care si-au pierdut locul de munca sau a caror munci nu mai exista (se intampla si asta!), sa se reprofileze prin participarea la cursuri de specializare, inclusiv colegiu pe baza creditelor obtinute anterior. Chiar ieri am avut o tanara de origine hindusa, stabilita aici de curand, venita din Anglia, care din nefericire si-a pierdut locul de munca dupa doar patru luni! Acum, pe baza creditelor anterioare va urma un program mai scurt si se va reprofila. Foarte multe persoane, mai ales femei urmeaza cursuri de Medical Assistent (sa nu confundam cu Registered Nurse, care este adevarata titulatura pentru asistenta medicala din Romania) si dupa un Certificate Program de pana la un an, pot incepe o noua cariera! Am uitat sa mentionez ca statul va plati tot, inclusiv transportul la scoala si uniforma, in cazul ca viitorul student si-a ales domeniul medical. Conditia de baza este sa fii legal in US si sa-ti fi pierdut munca prin orice forma exceptie facand Voluntary Leaving (Quit). Ar mai si alte programe pentru tineri de la 16-22 de ani, pentru cei care-si abandoneaza scoala si altele. Programul GED (General Education Degree) si el este suportat tot de noi, oferind tinerilor care din diverse motive au abandonat liceul, sa-si completeze si echivaleze educatia preuniversitara. Ei bine cu toate acestea (si inca multe altele!), situatia este foarte dificila si pot spune (este doar parerea mea!!!) ca va dura inca aproximativ doi ani! Sa deie Domnul sa ma insel!!

  20. Laurentiu Radu says:

    Iata un colac de salvare aruncat de Guvernul Federal statului Florida, sumele vehiculate par mari, dar nevoile sunt imense. Totusi turism modern fara infrastructura este aproape imposibil!
    “After three decades of false starts, Florida finally hopped aboard the trend toward high-speed commuter rail, thanks to President Obama’s announcement Thursday of $1.25 billion in funding to launch a Tampa-Orlando link.
    While that’s only half of Florida’s $2.5 billion request for economic stimulus money, the president pledged an extra $5 billion in annual funding for rail projects around the country. The creation of tens of thousands of jobs will be a tremendous economic jolt, especially with the state’s unemployment in double digits and threatening to break the record set 35 years ago. With environmental studies and the land both in hand, the “shovel-ready” project promises a quick infusion of jobs.
    Beyond employment during the four years of construction, passenger rail service between downtown Tampa and Orlando will create opportunities for other economic benefits. With our transportation infrastructure more diversified, the region will be in a stronger competitive position to attract and grow business and investment. Development along the 85-mile corridor is bound to follow. Tourists could climb aboard a train at the Orlando International Airport, ride the rails to Walt Disney World and then spend time and money in Tampa and our beaches.
    Thankfully, Florida is moving in a promising direction”

  21. Mihai says:

    Andreea eu pot sa spun ca te cunosc si stiu cat de cat ceea ce poti! Am facut parte dintr-o grupa de tineri membrii PDL care au fost la Bruxelles sub conducerea ta. In primul rand vreau sa-ti transmit ca la nivelul partidului exista un val de tensiuni pe care eu il simt. Sunt dezamagit de ceea ce se intampla dupa terminarea alegerilor prezidentiale. Cineva spunea la o sedinta ca politica inseamna bani (in sensul sa ai sa dai), ceea ce ma facut sa cred ca locul meu nu este aici si ma gandesc foarte serios sa parasesc organizatia. Sunt de parere ca organizatia de tineret, nu ar trebui sa se inspire din ceea ce se intampla la seniori si sa aiba propriul cuvant in ceea ce priveste demersul actiunilor legate de tineri. Sunt dezamagit sa aud in ultima vreme pe foarte multi tineri care vor sa se inscrie in PSD, dar tot odata sunt bucuros ca cineva reuseste sa atraga tinerii in politica. Am pierdut, pierdem si vom pierde in randul tinerilor daca la nivelul cel mai inalt al partidului nu se va lua nici o hotararea serioasa in aceasta privinta!
    Si eu fac parte din tinerii someri, care au fost afectati de aceasta perioada crea prin care trece Romania. Insa problema cea mai mare este aceea ca nu simt nimic din partea autoritatilor, nu imi dau nici o speranta pentru viitor.
    Imi pare rau ca trebuie sa vorbesc asa, dar asta este realitatea din tara. Eu sunt constient ca voi vreti sa faceti si incercati sa faceti tot ceea ce va sta in putinta, dar in randul oamenilor de rand nu se simnte nimic, sau poate se simte si mai mult saracia.

    • Andreea Paul says:

      Mihai,
      Daniel T.

      Ma bucur sa te reaud, Mihai.

      Va simt si va inteleg amandorura frustrarea. Cu totii trecem prin perioade de dezamagire, agonie si, din ce in ce mai putin, extaz, dar tocmai de aceea cred ca ne justificam existenta in politica. Sa luptam pentru a schimba lucrurile in bine. Sa imprimam tot mai clar in constiinta colectiva a partidului din care facem parte ca nu acceptam si nu inghitim potlogariile si impostura, ca putem face treaba corect si in favoarea oamenilor. Picatura chinezeasca si forta exemplului trebuie aplicate multa vreme ca sa sape zdravan in mentalul colectiv buna practica. Idealismul mi-a palit de ceva vreme, dar entuziasmul ca vom reusi mi-l cultiv zilnic, il ud si il plivesc constant.

      Revenind la proiectul de lege a pensiilor, trebuie sa declar raspicat ca este una dintre cele mai bune politici publice construite in Romania in ultimii 20 de ani, cu bataie lunga de cel putin 30 de ani. Scenariile au fost analizate in detaliu si s-au ales caile cu cele mai putine efecte perverse. Acum temerea mea este sa nu fie pervertit acest proiect in Parlament. De aceea incerc sa-l explic in detaliu, cat mai clar si pe intelesul tuturor. Declaratiile emotionale sau politicianiste, rupte de realitate, risca sa maltrateze acest proiect.

  22. Marius says:

    Domnule Danila Augustin,daca imi aduc bine aminte si dumneavoastra faceti parte din acelasi partid.Ma mir ca nu ati ajus si dumneavoastra la cas,ceea ce inseamna ca nu sunteti o persoana importanta in acel partid.pentru accesarea fondurilor europene trebuie sa aveti un proiect complet,asa ca spor la treaba

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>